Den LADDAR...

Nu är jag äntligen klar med dummyn till boken och har skickat den på korrläsning. Då är det bara sjuhundra års montering, editering etc, och sen ska den skickas till tryck och jag kan ha förlossningsangst ifred.

Idag var det möte mellan oss på ateljén och vår hyresvärd. Vi ska visst få en tillfällig lokal medan de renoverar vår nuvarande. Var och kollade på den idag, och det känns bra. Trist att inte sitta i den lokalen man tycker så mycket om, och lite jobbigt att tänka på ateljéflytt och så mitt i all stress. Men skönt att saker går frammåt.
Vi fick även tag på en ny soffa! Gamla ateljémedlemmen Karin Linder hade en i samma stil som vår gamla, fast någon sits mindre. Den blev vår mot att vi hämtade den i Skarpnäck. En liten bagatell, tänkte jag. Att jag inte behandlat min kropp så bra på sistone motbevisade mig. Större delen av tiden var det bara jag och Janetta som bar den, och det blev i omgångar på 20 meter - en kvarts rast - 20 meter - en kvarts rast. För jag är en sån mes! Håglös var jag. Tur att Janetta är världens gulligaste och positivaste människa som peppade mig i stort sett hela dagen.

Apropå peppande. JÄKLAR MED PORTRÄTTEN! Jag trodde inte att någon skulle skicka in men jävlar! Och ehrm erhm... jäklar vad snygg jag uppenbarligen är! Ehr. Jag var mobbad för hur ful jag var under i stort sett hela grundskolan, så det här blir min revenge? Jag hoppas att jag inte blir odräglig! Eh!

Nej, men RÖRD. Det är vad jag är.
TACK Aggi Mikucka, Daniel Olsén, Efraim Ramsén, Emma Selfjord, Fanny Bystedt, Fedde, Frida Ulvegren, Hannah Oredsson, Prophet, Janetta Nyberg, Jenny Hannula, Jenny Berggrund, Jesper Nordqvist, Li Österberg, Martina Bergsjö, Martin Rebas, Mats Hjertkvist, Mattias Elftorp, Peter Forsman, Randi Johansson, Ainur Elmgren, Tinet Elmgren, Karin Rindevall och Viktormon.



Jag vart så smickrad att jag gått runt och sett såhär idiotisk ut:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar