Nu är väggen krossad och jag kom ut på andra sidan

Japp, idag skickade jag boken till tryck!

Vi har en titél! Det blev inte "The amazing adventures of Stef Gaines", vilket jag tänkt från början. Det fick det att låta som att serierna skulle vara på engelska, men alla utom en är ju på svenska, så det kändes liksom som falsk marknadsföring.

Efter några andra varianter samt feedback med rumskamraten blev det istället:

Det är jätteroligt! Jag menar, jag är inte normal, jag är ju ett freak of nature en fucking rockstar! Haha!

Det kommer bli en söt liten sak på 184 sidor och priset kommer bli typ en hunka eller lite över det. Jag har fortfarande kvar att se på provtryck, kolla hur snabb och dyr frakten blir och betala allt, därav kan jag tyvärr inte fastställa ett exakt pris ännu. Men såhär ser den ut iallafall! Formatet blir typ lite större än en pocketbok, betydligt mindre änn ett Tintin-album. Till höger kan ni se mig och lite copypasta som visar ungefär hur det kommer bli.

Jag har redan innan nämnt att jag inte kommer ha råd att trycka så många exemplar. Folk har hört av sig och frågat om det går att förhandsboka, eller betala i förväg och möjligöra fler exemplar och så. Jag har en idé till något, men jag återkommer om det när jag vet hur det kommer funka. Troligen senare denna vecka. Håll ögonen öppna!

Ja, men med det ur världen ska jag väl kunna koncentrera mig på... vad är det nu som ska hända

Imorgon blir jag med katt! Közi kommer till stan. Vi får se hur han går ihop med min rumskamrat och den sjukt peppiga pudeln vi bor ihop med.

På torsdag flyttar min ateljé till en lokal vi ska vara i under typ tre månader medan vår nuvarande renoveras. Jag skippade att flyttpacka idag och gör det istället på onsdag. Lite nervöst. Men jag ser fram emot att ha en fungerande lokal att sitta i igen!

Kommer ta upp redaktörsjobbet med babian 20! Det blir häftigt.

Tecknarmässigt så:

* har jag lovat en kollega en fanart för hennes kommande bok,
och det är karaktärer jag verkligen gillar så jag ser fram emot detta.

* kommer jag på onsdag börja med projektet att återgälda alla fina porträtt! Det blir minst ett per vecka och jag kommer posta dem här :)

* ska jag börja jobba med Fairfax... blir troligen först efter SPX
troligen behöver jag jobba mest med manus och så, men jag hoppas att få ihop lite skisser och så sen så att jag kan börja få en aning om hur jag vill att det ska se ut. Jag känner mig väldigt nervös med det här projektet då jag verkligen vill att det ska bli så bra det bara går. Samtidigt känns det jäkligt bra att få ett sånt projekt.


Small Press Expo närmar sig med stormsteg. Snyggbordet har fått sin bordsplacering, och idag fick jag höra en annan kul grej med festivalen som jag inte vågar skriva ut ännu.

Skrhlbhrgghg!

Det här livet alltså! Det är ganska nervöst men väldigt trevligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar