Porträtt 3 av 25 - Mattias Elftorp

Inför min bok som samlade mina självbiografiska klotterserier bad jag vänner och kollegor att rita porträtt på mig att ha med istället för ett fotografi. Jag fick 25 bilder, och samtliga ska besvaras med porträtt på tecknarna!

Tredje personen att skicka in var egentligen Fanny Bystedt, men hon är så shoujo(japansk flickmanga) så jag vill passa på att få använda min 0.003-penna och göra ett analogt porträtt fullt med shoujobubblor när jag faktiskt kan. Men jag har tyvärr ingen möjlighet att ta mig in till ateljén innan helgen, därav får hennes porträtt vänta, och vi går genast in på...

Mattias Elftorp!
Här är hans porträtt av mig:
Sicket snyggo! Hehehe, håret behöver kanske sin lilla förklaring? På första april kom jag inte på något vidare skämt, så jag bytte bara ut min profilbild på facebook till ett fotografi på mig från sommaren 2009 när jag hade grönt hår och längre lugg. Många trodde att jag ändrat håret på allvar, andra blev bara förtjusta i bilden, och Elftorp var en av dem, uppenbarligen. Jag med, i övrigt. Jag orkar dock inte hålla i den frisyren då den innebär så mycket jobb. Men snygg var den.

På min senaste visit till Malmö var jag mitt vanliga dryga jag och mailade det Malmö-folk jag kände / kände till med ett mail i stil med "Grattis, jag kommer till stan. Var kan jag sova? Jag betalar nada!" Fick inte så många svar eheh. Men Elftorp svarade ganska direkt att det var helt lungt att slagga hos honom. När jag väl kom över och vi satt i hans vardagsrum med zombies kom vi på att vi ju inte känner varandra. Vi hade morsat på lite olika mässor och så, men det var typ allt. Sen sa jag "Hofors <3" och han sa "Hahaha, Hofors!" :) Fast det var väl först senare på kvällen när vi riktigt bondade över vår gemensamma smak. Blev mest film och serier det dygnet, inte så mycket sömn. Och vi var ganska överens att jag nog hade borde stannat en vecka egentligen.

Elftorp är även en av de tre som ligger bakom projektet Tusen Serier, och det är lite anledningen till att jag ska dra igång med Fairfax. I övrigt ser jag mycket fram emot Elftorps bok "Jag, min pappa och Zlatan". Jäkligt berörande och viktig.

Mitt porträtt på Elftorp:
Lisa Medin visade mig hur man gör helt magiskt snygga linjer utefter linjalerna i MangaStudio, så jag måste nu testa dem överallt. Jag lyssnade på Dr Who(säsong 5)-soundtracket medan jag ritade detta, det kanske är pga det som det blev en jäkla tunnel av cirklar? Ah well!

PORTRÄTTLISTAN
Hanna Pettersson
Jesper Nordqvist

Fanny Bystedt
Mattias Elftorp
Hannah Oredsson
Li Österberg
Mats Hjertkvist
Karin Rindevall
Fedde
Viktormon
Daniel Olsén
Emma Selfjord
Frida Ulvegren
Randi Johansson
Jenny Hannula
Ainur Elmgren
Tinet Elmgren
Martin Rebas
Jenny Berggrund
Martina Bergsjö Johnsson
Efraim Ramsén
Aggi Mikucka
Janetta Nyberg (2)
Peter Forsman

Kommentarer

  1. Men! Stef!! Nu blir jag ju bara SÅÅÅÅ nyfiken! Längtar tills jag får se det! :D

    Spännande färgläggning på ELftorpbilden!

    ps. Du är VARMT välkommen att sova hos mig nästa gång du är i Malmö!! Har egen lägenhet där jag bestämmer allt själv nu, och vem jag släpar hem, så det är bara att säga till! ^^

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hihihi, jag ser fram emot den också. :D
    Tack! Och tack som fan för erbjudande om sovplats. Nu kommer jag helt givet ringa dig nästa gång jag ska dit! :D Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du fått till ögonen speciellt! Han ser snäll ut (har aldrig slått mig att han faktiskt ser ut så i verkligheten också :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar