Lite opublicerade skisserier och sånt

Justja, från och med 2012 slutar jag säga klotterserier och börjar istället säga skisserier.
No biggie. Nu kommer lite halvgammalt skit jag inte kunnat lägga upp tidigare.

Spenderat mycket tid med Valentin och Stina under december. De bor numera i ett hus bara en liten promenad från där jag bor. Fantastiskt!

Cool World är en rätt så skum film. Den handlar om att Brad Pitt är en polis i en tecknad värld där en tecknad het brud vill knulla med en otecknad människa för att själv bli otecknad. Målet blir tecknaren som gjort hela världen. Han lever i en parallel (otecknad)värld där serietecknare är världens coolaste yrke om man får ligga hur mycket som helst om man ritat tillräckligt mycket snygga brudar och slapstick. Och om ni tycker att det är absurt... temalåten är från David Bowie!



Stina gjorde våfflor till middag (en annan dag) och jag ritade av henne



Jacob, jag och Thorelli kollade Disney's Lilla Sjöjungfrun.

Var och drack öl med några serietecknare i Malmö. Johan Jergner-Ekervik hade en shysst penna som jag tvingade honom att visa och låna på de här sidorna.
Tycker jag ritat ovanligt lite på senaste tiden. Ska försöka få upp ångan igen framöver.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar