Victor hälsar

Jag träffade Victor Näär häromdagen. Han har fått ett bildmanus av mig som han håller på att teckna upp sidor utefter. Idéen är att jag ska tuscha det hela. En anledning till att jag tänkte att Victor kunde göra något ballt av den här serien var att min tanke med den innebar många stadsvyer och bakgrunder.

Jag gillar att göra bakgrunder. Men Victor, han är galen.

...och det där ska jag alltså försöka få till en typ lika bra i tuschvariant av. Alla strukturer, alla skuggor, alla saker. Jag sa "Eh, oj! Det blir en utmaning det här" han svarade att han lagt in en hälsning i bilden med det i åtanke.

Hrm, ja. Tack som fan.

Kommentarer

  1. Herrejävlar! Som en person usel på stadstecknande blir jag alldeles hänförd av det där.

    SvaraRadera
  2. Den där är ju redan så pass bra skuggad att tuschning inte behövs. Dra upp kontrasten lite bara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar