24HourComicDay

Det är den tiden på året!
Dags för 24timmarserien igen!
Från idé till färdig serie!
24 sidor på 24 timmar!
Världen över, och på internet!

Min ständiga vapendragare Yvette påminnde mig i vanlig ordning. Det här året har vi dock inte arrangerat något större än snacket på internet, typ. Men vi är rätt bra på det iallafall! Yvette startade redan idag klockan 15, [och ni kan följa henne live här!] Jag kommer göra samma sak imorgon, från klockan 12. Vilket ni kommer kunna se här:

Vi testar justintv ett slag

Watch live video from stefgaines on www.justin.tv
Okej, det blir Ustream istället!
[Följ oss här!]


Jag kommer befinna mig i min ateljé. Om jag fattat rätt kommer det vara flera serietecknare där än bara jag. Fast jag vet inte just vilka tider. Det kanske droppar in folk allt eftersom? Iallafall Stefan Eriksson och Janetta Nyberg skulle visst hänka. Kanske Alice Engström, Stina Lövkvist, Tomas Antila, Hanna K News, Sling m.fl.

Jag har hört att fler Göteborgartecknare ansluter sig imorgon. LinusRe skulle hänga på iallafall ett par timmar(och således göra en serie med färre sidor, flera kommer köra den varianten såvitt jag förstått). Sen har en fågel viskat i mitt öra att även Jenny Berggrund och Jan Kustfält skulle med. Jag väntar med spänning!

Ateljé FylleKaffe i Uppsala kommer ha minst Kalle Landegren och Olov Redmalm som deltagare imorgon! De kör samma tider som mig :)

Rykten har gått om en station i Gävle. Vet ni något mer? Tipsa mig så skriver jag med det! Eller så hörs vi på skype, eller chatten ovan, eller twitter(hashtags #24timmarserien och #24hcd )!

Så, då är det bara att bunkra upp med pennor, papper, energidrycker, mat, godis och jävlar anamma!!

Klicka på bilden för att komma till den
internationella hemsidan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar