Serienördens kokbok

Hej, kommer ni ihåg för lite mer än ett år sedan, när jag försökte sätta igång nån grej med serierecept, men aldrig följde upp det? Eller eh, jag och ingen annan hade tid.

Men, några som fick en liknande idé och följde upp det galant, var Malin Svedjeholm och Natt Förlag! De satte igång en Facebook-grupp och efterfrågade recept i serieform från alla tecknare som ville. 47 stycken nappade och allt kommer i en elegant antologi lagom till Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg!


Självklart nappade även jag på detta projekt. Eftersom jag velat ha fler matserier på min blogg hade jag ritat två lite enklare serier som jag putsade upp och skickade in. De kommer jag även att publicera här. Det där lemonadreceptet som jag började med har jag dock putsat upp rejält och utökat med två till lemonader. Ni ser ett urklipp från den på omslaget, längst till vänster, tredje raden uppifrån! Jag jobbade rätt hårt med den serien och jag tänker att den blir allra finast i tryck, så den blir exklusivt för den boken. :)

Men den har en kort parantes om Mynta, som jag lägger upp här:

Ett annat tips med myntan är att ha den vid köket eller någonstans där du kommer ihåg att vattna den... INTE vid din arbetsbänk där du är för fokuserad på att teckna serier och bara upptäcker den någon månad senare. Inga gröna blad, bara jävligt dåligt samvete....


Känns lite xtra ironiskt då jag gjorde den där biten om mynta för att jag tycker det är trist att folk inte tar hand om sina färska kökskryddor. Samma tips fungerar förresten också på basilika! (Fast basilika passar inte så bra i Mojito)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar