Vecka 2 med #inktober

Vi tar det igen. För att hålla igång tecknandet och för att bli bättre på tusch och bakgrunder har jag hängt på årets omgång av #inktober. Reglerna är enkla.


Så här kommer min status för vecka 2. ÅhFan, jag håller fortfarande på med det här! Har halkat efter ett par gånger men lyckats komma ikapp. Men tre miljöbilder per vecka verkar tyvärr vara min limit för att inte bli galen. Det är fortfarande svårt, jag gör småfel. Men att jag märker att jag gör dem får mig att känna att jag utvecklas. Så jag är glad att jag hoppade på den här utmaningen.

Jag har även insett att jag numera är kär i elfenbenskartong och har mycket svårt att tuscha i mina vanliga, mer bärbara block :/ Får se om jag hittar ett block med papper bättre lämpat för tusch.

Och så har jag insett att jag saknar 0.03-pennorna jag hade så mycket av en gång i tiden. Det går att gå rätt smalt med stålstift och 0.05, men inte tillräckligt smalt.







Nu får vi se om den här helgen halkar bak mig, förhoppningsvis hinner jag teckna extra mycket i förebyggande syfte på lördag förmiddag. Men kvällen och söndagen går bort då jag och Linus fått ett uppdrag av hans storebror som i förlängningen innebär att vi kommer sova i en hemsökt herrgård i Dalarna. Oktoberfeeling, fortsättning följer!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar