Europa runt på tio dagar. Del 7 av 12

20 AUGUSTI 2016


Överallt i Venedig säljs det vykort med akvarellmålningar av staden. Så självklart behövde jag försöka rita av lite stad på ett av mina vykort. Resultatet får ni här. Jag måste bli bättre på perspektiv. Oh well. Själva tecknandet var mysigt. Vi hade hittat en trappa ner i vattnet med skugga. Så jag satt och målade medan Liam skrev vykort och fiskar simmade runt en bit från våra fötter. =) Solen var stark här, vi har sprungit mellan skuggor likt vampyrer innan vi tillslut köpte solkräm. Nu kanske vi kommer överleva Barcelona också. Men! Vår sista dag i Venedig tog vi tillslut en gondol, trots alla internets varningar om "dyrt", "köra över tiden" etc. Och ja, det kostade, men kändes helt värt. SÅ MYSIGT! Slutledningsvis blev vår favoritmat här Carbonara. Vi åt totalt 6 glassar, två tiramisus och 2 spritz. Jag ville verkligen hitta aprikoscroassant efter att ha läst Lucy Knisleys "Relish". Hittade en på stationen sista dan! Den var god =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar